Domácí zdravotní péče
Co je naším cílem?
Zajistit pro pacienta a jeho blízké poskytování převážně ošetřovatelské péče v jeho domácím prostředí.
Komu je domácí zdravotní péče určena?
Pacientům, kteří žijí na Kutnohorsku a potřebují z důvodů zdravotních obtíží odbornou ošetřovatelskou péči poskytovanou doma. Tato péče je hrazena pacientům ze zdravotního pojištění na základě předpisu ošetřujícího nebo praktického lékaře. Služba může být poskytnuta na přání pacienta i bez předpisu od lékaře.
Kdy zvolit služby domácí zdravotní péče?
- Jste-li ve zdravotnickém zařízení a budete potřebovat další odbornou péči (převazy ran, aplikace injekcí, rehabilitace…)
- Nejste schopní ze zdravotních důvodů docházet k lékaři a je nutné další sledování Vašeho zdravotního stavu
- Vyžadujete spolehlivou a kvalitní péči poskytovanou v bezpečí Vašeho domova
Nejčastější konkrétní příklady domácí zdravotní péče
- převazy ran včetně proleženin, rehabilitace v domácím prostředí (včetně například předoperační dechové rehabilitace) odběry krve v domácím prostředí, kontroly krevního tlaku a dalších životních funkcí
- kontroly glykémií (hladin cukru v krvi) péče o pacienty se stomiemi a/nebo permanentními močovými katetry (cévkami), komplexní kontinuální péče o nesoběstačné nebo ne zcela soběstačné pacienty (včetně pacientů s cévní mozkovou příhodou), zajištění osobní hygieny
Kde je domácí zdravotní péče poskytována?
V domácím prostředí pacienta.
Jak často je domácí péče poskytována?
Domácí zdravotní péče se poskytuje pacientům v rozsahu 24 hodin denně, po 365 dní v roce tzn., že naši pracovníci budou schopni zajistit její poskytování, dle potřeby a indikace (předpisu lékaře) lékaře každý den, kdykoliv během 24 hodin.
Jak si mohu službu objednat?
Kontaktní osobu můžete oslovit přímo, telefonicky na čísle uvedeném v sekci „kontakty“ této webové stránky, nebo prostřednictvím e-mailu. Můžete nás rovněž navštívit osobně v kontaktním místě (adresa je taktéž uvedena v sekci „kontakty“).
- Co zajišťuje Domácí zdravotní péče?
- Nejčastější konkrétní příklady domácí zdravotní péče
- LCC – Domácí zdravotní péče je připravena zajišťovat formy domácí péče
- Zásady domácí zdravotní péče
Co zajišťuje Domácí zdravotní péče?
Domácí zdravotní péče (dále jen DZP) zabezpečuje „odbornost 925“, všeobecná sestra, dětská sestra, ženská sestra s odbornou způsobilostí dle zákona č. 96/2004 Sb.
Poskytování domácí zdravotní péče na základě indikace ošetřujícího lékaře (praktického nebo ošetřujícího lékaře ze zdravotnického zařízení) u klientů, kteří jsou plně, nebo částečně závislí na pomoci druhé osoby, u nichž je nutné zajistit pokračování dlouhodobé i následné péče, nebo doléčení z důvodu chronického i akutního onemocnění.
Součástí aktivit domácí péče je také péče o duševní zdraví a resocializace klientů s duševním onemocněním. Systém domácí péče obsahuje flexibilní a variabilní řešení problému klienta, které pružně reaguje na individuální potřeby klienta i indikaci ošetřujících lékařů.
Nabídka služeb
- Domácí zdravotní péče
- Zajištění rehabilitačních a jiných zdravotních pomůcek – prodejna, půjčovna
- Ostatní služby pro rodinu a domácnost – ošetřovatelská péče
Nejčastější konkrétní příklady domácí zdravotní péče
- Převazy ran včetně proleženin
- Péče o pacienty závislé na sondové výživě (nasogastrická, nasojejunální, PEG atd.)
- Péče o pacienty se stomiemi a/nebo permanentními močovými katetry (cévkami)
- Péče o pacienty na parenterální (intravenózní) výživě
- Aplikace injekcí a infuzí včetně intravenózních antibiotik
- Rehabilitace v domácím prostředí (včetně například předoperační dechové rehabilitace)
- Odběry krve v domácím prostředí
- Komplexní kontinuální péče o nesoběstačného nebo ne zcela soběstačného pacienta (včetně pacientů s cévní mozkovou příhodou či apalickým syndromem)
- Odsávání pacientů s tracheostomií
- Léčba bolesti
- Kontroly krevního tlaku a dalších životních funkcí
- kontroly glykémií (hladin cukru v krvi)
- Zajištění osobní hygieny
LCC – Domácí zdravotní péče je připravena zajišťovat formy domácí péče
- Dlouhodobá domácí zdravotní péče
- Preventivní domácí zdravotní péče
- Domácí hospicová péče
Jak zajišťujeme domácí zdravotní péči
Zajišťujeme nepřetržitou dostupnost péče 24 hodin denně, 365 dní v roce. Nejedná se však o nepřetržitý provoz zařízení. Dostupnost domácí zdravotní péče je obvykle zajištěna prostřednictvím stabilního čísla mobilního telefonu (tzv. tísňová linka), které může ošetřující lékař, klient a jeho blízcí využít vždy, pokud je to nezbytně nutné v průběhu 24 hodin. Číslo mobilního telefonu je uvedeno i na záznamníku kontaktního telefonu agentury domácí péče. Mobilní telefon s tímto číslem je předáván mezi jednotlivými členy týmu agentury domácí péče, z nichž každý má povinnost v daném termínu zajistit případnou další vyžádanou péči a pomoc.
V domácí péči má klient svého stálého manažera péče. Jedná se o sestru, rehabilitačního pracovníka či jiného člena týmu, který odpovídá za kvalitu a dostupnost domácí péče. Tento pracovník je ve stálém kontaktu s klientem a dle indikace ošetřujícího lékaře odpovídá za harmonogram a organizační zajištění poskytované domácí péče. V pravidelných, předem dohodnutých intervalech předává ošetřujícímu lékaři informace o celkovém stavu klienta a současně aktuálně signalizuje potřebné změny v rozsahu indikace výkonů domácí péče.
Formou samoplátce, pokud si klient objedná nadstandardní službu. Nadstandardní službou může být i objednávka širšího rozsahu a frekvence domácí zdravotní péče, než který hradí zdravotní pojišťovna, u které je klient registrován. Klient je vždy předem seznámen s podrobnou kalkulací a celkovou výší úhrady za objednanou nadstandardní službu. Agentura uzavře s klientem písemnou dohodu o poskytování nadstandardních služeb, ve které mimo náležitostí, které musí obsahovat každá písemná dohoda, uvede i podrobný rozsah nadstandardních služeb, včetně jejich ceny, celkové výši úhrady a termínu splatnosti. Klient nebo jeho zákonný zástupce na straně jedné a statutární zástupce agentury domácí péče na straně druhé svým podpisem stvrzují závaznost smlouvy.
Zásady domácí zdravotní péče
- Odbornost
- Bezpečí
- Úcta
- Důvěra
- Flexibilita