Sociální služby

Standard

  • Posláním organizace, poskytující pečovatelskou službu, osobní asistenci a sociální poradenství je umožnit osobám se zdravotním postižením, chronicky nemocným a seniorům žít plnohodnotný život v prostředí, na které jsou zvyklí.
  • Uživatelům poskytujeme sociální služby přímo v jejich přirozeném prostředí, odborné sociální poradenství, osobní asistenci a pečovatelskou službu. Pomáháme jim tak zachovat jejich důstojnost a nezávislost v jejich přirozeném prostředí. Odborné sociální poradenství a další navazující služby poskytujeme také v našich poradnách pro osoby se zdravotním postižením, chronicky nemocným a seniory.
  • Společně s uživateli usilujeme o dosažení maximální kvality jejich života a začlenění do běžného života společnosti v regionu. Aktivně podporujeme samostatnost a nezávislost uživatelů, a respektujeme tak jejich individualitu, lidskou důstojnost a občanská práva.
  • Pečovatelskou službu, osobní asistenci a odborné sociální poradenství poskytujeme osobám se zdravotním postižením, chronicky nemocným od 27 let a seniorům bez omezení věku na celém území Kutnohorska a pečovatelskou službu na území Mělnicka (Kralupy nad Vltavou a blízké okolí) dle možnosti kapacit organizace.
  • Podpora nezávislosti a soběstačnosti uživatelů
  • Zlepšení kvality života
  • Ochrana před sociální exkluzí
  • Ochrana a pomoc při řešení sociálních událostí
  • Prohlubování informovanosti cílových skupin v rámci sociální aktivizace cílových skupin
  • Podpora a ochrana osob pečujících o osobu blízkou před sociální exkluzí
  • Poskytování odborného sociálního poradenství pečujícím osobám
  • Podpora jejich fyzické a psychické funkce, které vedou k pocitu bezpečí a jistoty, a ovlivňují tak kvalitu života a zdraví osob
  • Organizace přijímá každou osobu bez ohledu na její národnost, pohlaví, věk, sociální postavení, názory a postoje a sexuální orientaci apod.
  • Organizace, informuje klienta o jeho právech a povinnostech a pomáhá mu orientovat se v obtížných životních situacích a hledat jejich řešení.
  • Organizace poskytuje sociální služby na území Kutnohorska a Mělnicku (Kralupy nad Vltavou a blízké okolí) v rámci terénní služby.
  • Klient si tuto službu objedná pomocí call centra, web stránky na internetu nebo prostřednictvím praktických lékařů, obecního úřadu.
  • Pracovník na základě domluvy s klientem navštíví klienta v jeho domácím prostředí a společně naplánují jednotlivé úkony, které vycházejí z jeho zdravotních a sociálních potřeb.
  • Na základě společné domluvy je sepsána smlouva o poskytování osobní asistence, pečovatelské služby mezi organizací a klientem. Ve smlouvě bude uvedeno datum jejího sepsání a její součástí bude rozsah a časový harmonogram poskytované služby a její cena dle ceníku.
  • V průběhu služby bude pracovník společně s klientem vytvářet individuální plán, který by měl pomoci cíleně zlepšovat situaci klienta.
  • Kvalita poskytovaných služeb bude pravidelně sledována pomocí plnění individuálních plánů a cílů služby, dále bude monitoring kvality prováděn dle modelu řízení kvality a standardů sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb. v platném znění.
  • Pokud se v průběhu poskytování služby vyskytnou zdravotní nebo sociální problémy na straně klienta, pracovník neodkladně uvědomí praktického lékaře, sociální pracovnici a svého nadřízeného pracovníka, popř. klientovi zavolá RZP.
  • Odborné sociální poradenství může být vykonáno v domácím prostředí klienta nebo v kontaktním místě organizace v určeném časovém harmonogramu nebo prostřednictvím call centra či internetové stránky.
  • Se stížnostmi na poskytování sociální služby ze strany pracovníků organizace se klienti mohou obracet na vedoucí pracovníky organizace písemně nebo ústně. Stěžující si klient může mít svého zástupce. Písemné stížnosti může klient podávat formou dopisu na adresu vedoucího pracovníka nebo prostřednictvím internetové stránky, kde je pro tyto účely zřízena schránka Stížnosti. Ústní stížnost se podává vedoucímu pracovníku v přímém kontaktu, kdy buď klient přijde osobně do organizace, nebo ho pracovník navštíví v jeho domácím prostředí. Písemná stížnost se podává na formuláři, který je dostupný v kanceláři organizace a vhazuje se do schránky označené „Stížnosti“. Písemná stížnost může být i anonymní.

Pečovatelská služba

Pečovatelská služba je terénní nebo ambulantní služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, a rodinám s dětmi, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby. Služba poskytuje ve vymezeném čase v domácnostech osob a v zařízeních sociálních služeb vyjmenované úkony.

  • osoby s chronickým duševním onemocněním
  • osoby s chronickým onemocněním
  • osoby s jiným zdravotním postižením
  • osoby s kombinovaným postižením
  • osoby s mentálním postižením
  • osoby s tělesným postižením
  • osoby se sluchovým postižením
  • osoby se zdravotním postižením
  • senioři
Věková hranice:
  • dospělí (27 – 64 let)
  • mladší senioři (65 – 80 let)
  • starší senioři (nad 80 let)
  • Osobně
  • Telefonicky
  • Písemně nebo elektronicky na kontaktní údaje organizace, webové stránky – kontaktní formulář

Jednání se zájemcem může probíhat:

  • Na adrese organizace
  • V přirozeném prostředí

Jednání se zájemcem provádí sociální pracovník. Jednání se zájemcem může obsahovat 1.-3. schůzky s klientem, s rodinnými příslušníky, s kontaktní osobou vedoucí ke správnému nastavení služeb a spolupráci při tvorbě individuálního plánu pro zájemce, od kterého se zjišťuje přání, očekávání od služby. V rámci sociálního šetření, které probíhá vždy v poslední fázi probíhá v přirozeném prostředí zájemce, kde jsou mapovány oblasti života a potřeby k nastavení pomoci, podpory a péče. Sociální pracovník zjišťuje a vyhodnocuje formou rozhovoru/pozorováním sociální fungování a potřeby zájemce. Po vyhodnocení rozhovoru a sociálního šetření případně doplněné o informace z více zdrojů od blízkého okolí napomáhající ke zlepšení stavu zájemce o službu je po vzájemné dohodě se zájemcem a sociálním pracovníkem nastaven individuální plán, žádost o službu. Na základě splnění kritérií registrované působnosti, cílové skupiny je zájemce následně přijat do služby. Poté je zájemce evidován do elektronické zabezpečené klientské databáze a sociální pracovník vystaví Smlouvu o poskytování pečovatelské služby k realizaci služby.

Doba poskytování pečovatelské služby: dále dle individuálních potřeb:

Po: 7:00 – 19:00 hodin

Út: 7:00 – 19:00 hodin

St: 7:00 – 19:00 hodin

Čt: 7:00 – 19:00 hodin

Pá: 7:00 – 19:00 hodin

Metody práce:

  • S jednotlivcem
  • S rodinou
  • S komunitou
  • Se skupinou

Spolupráce s dalšími navazujícími subjekty a službami následné i blízké péče.

Na základě sjednání Smlouvy o poskytování pečovatelské služby a sestavení individuálního plánu realizujeme poskytování pečovatelské služby v souladu se zákonem č.108/2006 Sb. o sociálních službách a prováděcí vyhlášky č.505/2006 Sb. v platném znění.

Přímo obslužnou péči realizují pracovníci v sociálních službách ve spolupráci se sociálním pracovníkem, který vede rozhovory, poskytuje základní poradenství, vede kazuistiky případů a naplňuje individuální plány klientů.

V rámci pečovatelské služby lze realizovat poskytování služby naplňováním těchto úkonů:

1. Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu: 

a.      Pomoc a podpora při podávání jídla a pití 

Zahrnuje: 

  • dohled nad klientem při jídle/pití
  • dohled na pitný režim
  • dopomoc klientovi při jídle/pití – nakrájení jídla, rozmixování jídla, přidržení jídla, přidržení pití
  • podpora při podávání jídla a pití –podávání jídla a pití u stolu, podávání jídla a pití na lůžku
  • doprovod klienta ke/od stolu
  • posazení/podepření klienta na lůžku
  • přinesení jídla a pití ke stolu/na lůžko
  • drobná hygiena klienta po jídle
  • odklizení použitého nádobí

b.      Pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek 

Zahrnuje: 

  • pomoc při oblékání/svlékání dle potřeby klienta
  • příprava oblečení/pomůcek z úložných prostorů
  • pomoc s výběrem oblečení
  • pomoc při oblékání/svlékání
  • úklid použitého (nepotřebného, špinavého) prádla

c.      Pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru 

Zahrnuje: 

  • doprovod klienta po bytě/domě
  • dopomoc klientovi při chůzi, dohled nad klientem při chůzi
  • dopomoc klientovi při chůzi s kompenzačními pomůckami (chodítko, francouzské berle apod.), dohled nad klientem při chůzi s kompenzačními pomůckami

 d.     Pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík 

Zahrnuje: 

  • pomoc s přesunem na lůžko/invalidní vozík či jiné pomůcky (toaletní křeslo…)
  • příprava lůžka (rozestlání, podložka apod.)
  • příprava, přistavení invalidního vozíku či jiné pomůcky

     

2.     Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu: 

a.      Pomoc při úkonech osobní hygieny 

Zahrnuje: 

  • pomoc/dohled nad klientem při ranní/večerní hygieně včetně péče o chrup/protézu
  • pomoc/dohled nad klientem při koupání – vana, sprchový kout, hygiena na lůžku
  • doprovod či přeprava klienta do koupelny/z koupelny
  • připravení kompenzačních pomůcek klientovi ke koupání (hygienické pomůcky – šampon, mýdlo atd.), ručníků, protiskluzová podložka apod.
  • pomoc se svlečením/svlečení klientovi před koupelí, pomoc s oblečením/oblečení klientovi po koupeli
  • pomoc s osušením/osušení klientů po koupání
  • promazání pokožky ochrannými pomůckami, tělovým krémem klientů po koupání

 b.      Pomoc při základní péči o vlasy a nehty 

Zahrnuje: 

  • česání vlasů
  • mytí vlasů
  • stříhání nehtů 
  • dohled nad klientem při česání/mytí vlasů/stříhání nehtů
  • doprovod či přeprava klienta do koupelny/z koupelny
  • připravení pomůcek k mytí vlasů (šampon, ručník…), připravení pomůcek ke stříhání nehtů 
  • uklizení pomůcek k mytí vlasů/stříhání nehtů
  • vysušení vlasů – ručníkem, fénem

c.      Pomoc při použití WC 

Zahrnuje: 

  • doprovod či přeprava klienta na/z WC
  • doprovod či přeprava klienta na/z toaletního křesla
  • použití podložní mísy
  • dohled nad klientem při použití WC/toaletního křesla/podložní mísy
  • výměna/pomoc při výměně inkontinenčních pomůcek
  • vynesení a dezinfekce toaletního křesla/podložní mísy
  • péče o pokožku po použití WC/výměně inkontinenčních pomůcek – omytí pokožky, použití ochranných přípravků klienta
  • odklizení použitých inkontinenčních pomůcek

3.     Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy 

a.      Pomoc při přípravě jídla a pití 

 Zahrnuje: 

  • pomoc při přípravě jídla a pití/dohled nad klientem při přípravě jídla a pití
  • donesení potravin ze spíže, z lednice apod.
  • uklizení potravin

b.      Příprava a podání jídla a pití 

Zahrnuje: 

  • uvaření/příprava – snídaně, oběd, večeře, svačina, nápoje
  • podání jídla a pití klientovi
  • donesení potravin ze spíže apod.
  • uklizení potravin
  • odklizení použitého nádobí

4.    Pomoc při zajištění chodu domácnosti 

a.      Běžný úklid a údržba domácnosti 

Zahrnuje: 

  • mytí nádobí
  • vynesení smetí
  • utření prachu
  • luxování
  • vytření podlah
  • vytírání společných prostor domu
  • převlečení lůžkovin
  • příprava/úklid čisticích prostředků klienta

b.      Údržba domácích spotřebičů 

Zahrnuje: 

  • mytí spotřebičů (lednice, sporák apod.)
  • odmražení lednice
  • odvápnění rychlovarných konvic 
  • příprava/úklid čisticích prostředků klienta

c.      Pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti

Zahrnuje: 

  • mytí oken
  • příprava/úklid čisticích prostředků klienta

d.     Donáška vody 

Zahrnuje: 

  • donáška vody ze studny/z jiného zdroje vody

e.      Topení v kamnech včetně donášky a přípravy topiva, údržba topných zařízení 

Zahrnuje: 

  • topení v kamnech
  • donáška topiva
  • příprava topiva potřebného k zatopení
  • čištění kamen, vynesení popela

f.       Běžné nákupy a pochůzky 

Zahrnuje: 

  • nákup potravin, věcí denní potřeby v obchodě blízkém okolí klienta, doprovod klienta na nákup – pěšky, autobusem
  • pochůzky – pošta, úřady, lékárna, lékaři

g.      Velký nákup, například týdenní nákup, nákup ošacení a nezbytného vybavení domácnosti 

Zahrnuje: 

  • větší (týdenní) nákupy potravin, věcí denní potřeby, v obchodě blízkém bydlišti klienta, doprovod klienta na nákup – pěšky, autobusem, 
  • nákup ošacení
  • nákup nezbytného vybavení domácnosti

h.     Praní a žehlení ložního prádla, popřípadě jeho drobné opravy 

Zahrnuje: 

  • praní ložního prádla v pračce klienta/pomoc při praní ložního prádla
  • drobné opravy ložního prádla – přišití knoflíku, zašití prádla

i.        Praní a žehlení osobního prádla, popřípadě jeho drobné opravy 

Zahrnuje: 

  • praní osobního prádla v pračce klienta/ruční praní osobního prádla klienta/pomoc při praní osobního prádla
  • drobné opravy osobního prádla – přišití knoflíku, zašití prádla

5.     Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím 

a.      Doprovázení dětí do školy, školského zařízení, k lékaři a doprovázení zpět 

Zahrnuje: 

  • doprovod pěšky, doprovod klienta na invalidním vozíku, doprovod veřejnou dopravou, doprovod dopravním prostředkem zajištěným klientem (např. taxi)

b.      Doprovázení dospělých do školy, školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět 

Zahrnuje: 

doprovod pěšky, doprovod klienta na invalidním vozíku, doprovod veřejnou dopravou, doprovod dopravním prostředkem zajištěným klientem

Služby jsou hrazeny dle zákona č. 108/2006 sb. o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů a platné vyhlášky 505/2006, která stanovuje maximální výše úhrad a dále se řídí dle aktuálního platného Sazebníku organizace.

Platba za služby je účtována na základě vystavení faktur za služby nejpozději k 15. dni v měsíci. Možnosti hrazení služeb: v hotovosti, bezhotovostním převodem.

Viz. Aktuální Sazebník

Sociální pracovnice a tým pracovníků v sociálních službách pro přímou péči.

Terénní forma péče, služba se poskytuje v domácím prostředí klienta.

Působnost: Středočeský Kraj

Okresy: ORP Kutná Hora, Kolín, Mělník – Kralupy nad Vltavou a blízké okolí

Osobní asistence

Osobní asistence je terénní služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby. Služba se poskytuje bez časového omezení, v přirozeném sociálním prostředí osob a při činnostech, které osoba potřebuje.

  • senioři
  • osoby s chronickým duševním onemocněním
  • osoby s chronickým onemocněním
  • osoby s jiným zdravotním postižením
  • osoby s kombinovaným postižením
  • osoby s mentálním postižením
  • osoby s tělesným postižením
  • osoby se sluchovým postižením
  • osoby se zdravotním postižením

 

Věková hranice

  • Dospělý (27 – 64)
  • Mladší senioři (65 až 80)
  • Starší senioři ( nad 80 let)
  • Osobně
  • Telefonicky
  • Písemně nebo elektronicky na kontaktní údaje organizace, webové stránky – kontaktní formulář

Jednání se zájemcem může probíhat:

  • Na adrese organizace
  • V přirozeném prostředí

Jednání se zájemcem provádí sociální pracovník. Jednání se zájemcem může obsahovat 1.-3. schůzky s klientem, s rodinnými příslušníky, s kontaktní osobou vedoucí ke správnému nastavení služeb a spolupráci při tvorbě individuálního plánu pro zájemce, od kterého se zjišťuje přání, očekávání od služby. V rámci sociálního šetření, které probíhá vždy v poslední fázi probíhá v přirozeném prostředí zájemce, kde jsou mapovány oblasti života a potřeby k nastavení pomoci, podpory a péče. Sociální pracovník zjišťuje a vyhodnocuje formou rozhovoru/pozorováním sociální fungování a potřeby zájemce. Po vyhodnocení rozhovoru a sociálního šetření případně doplněné o informace z více zdrojů od blízkého okolí napomáhající ke zlepšení stavu zájemce o službu je po vzájemné dohodě se zájemcem a sociálním pracovníkem nastaven individuální plán, žádost o službu. Na základě splnění kritérií registrované působnosti, cílové skupiny je zájemce následně přijat do služby. Poté je zájemce evidován do elektronické zabezpečené klientské databáze a sociální pracovník vystaví Smlouvu o poskytování osobní asistence k realizaci služby.

Doba poskytování služby osobní asistence: dále dle individuálních potřeb

  • Nepřetržitě

Metody práce:

  • S jednotlivcem
  • S rodinou
  • S komunitou
  • Se skupinou

Spolupráce s dalšími navazujícími subjekty a službami následné i blízké péče.

Služba osobní asistence je poskytována na základě individuálního plánu. Plánování a následné poskytování služby klientovi vychází vždy z jeho individuálně určených potřeb. Plánování je důležitou součástí poskytované osobní asistence, pomáhá je zpřehlednit a zvýšit jejich efektivitu. Dále umožňuje sledovat vývoj klienta a poskytuje charakteristiku klientovi pro nové i stávající pracovníky organizace. Plánování musí působit na klienta aktivně, podporovat jeho schopnosti a dovednosti. Individuální plánování začíná již jednáním se zájemcem o službu. Organizace má zavedeny individuální plány, které jsou vypracovány jednotlivě a individuálně pro každého klienta naplňovány.

Služba zahrnuje poskytování úkonů v rámci osobní asistence pro zajištění základních životních potřeb v oblasti:

 1.      Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu: 

a.      Pomoc a podpora při podávání jídla a pití 

Zahrnuje: 

  • dohled nad klientem při jídle/pití
  • dohled na pitný režim
  • dopomoc klientovi při jídle/pití – nakrájení jídla, rozmixování jídla, přidržení jídla, přidržení pití
  • podpora při podávání jídla a pití –podávání jídla a pití u stolu, podávání jídla a pití na lůžku
  • doprovod klienta ke/od stolu
  • posazení/podepření klienta na lůžku
  • přinesení jídla a pití ke stolu/na lůžko
  • drobná hygiena klienta po jídle
  • odklizení použitého nádobí

b.      Pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek 

Zahrnuje: 

  • pomoc při oblékání/svlékání dle potřeby klienta
  • příprava oblečení/pomůcek z úložných prostorů
  • pomoc s výběrem oblečení
  • pomoc při oblékání/svlékání
  • úklid použitého (nepotřebného, špinavého) prádla

c.      Pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru 

Zahrnuje: 

  • doprovod klienta po bytě/domě
  • dopomoc klientovi při chůzi, dohled nad klientem při chůzi
  • dopomoc klientovi při chůzi s kompenzačními pomůckami (chodítko, francouzské berle apod.), dohled nad klientem při chůzi s kompenzačními pomůckami

d.     Pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík 

Zahrnuje: 

  • pomoc s přesunem na lůžko/invalidní vozík či jiné pomůcky (toaletní křeslo…)
  • příprava lůžka (rozestlání, podložka apod.)
  • příprava, přistavení invalidního vozíku či jiné pomůcky

2.     Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu: 

a.      Pomoc při úkonech osobní hygieny 

Zahrnuje: 

  • pomoc/dohled nad klientem při ranní/večerní hygieně včetně péče o chrup/protézu
  • pomoc/dohled nad klientem při koupání – vana, sprchový kout, hygiena na lůžku
  • doprovod či přeprava klienta do koupelny/z koupelny
  • připravení kompenzačních pomůcek klientovi ke koupání (hygienické pomůcky – šampon, mýdlo atd.), ručníků, protiskluzová podložka apod.
  • pomoc se svlečením/svlečení klientovi před koupelí, pomoc s oblečením/oblečení klientovi po koupeli
  • pomoc s osušením/osušení klientů po koupání
  • promazání pokožky ochrannými pomůckami, tělovým krémem klientů po koupání

b.      Pomoc při základní péči o vlasy a nehty 

Zahrnuje: 

  • česání vlasů
  • mytí vlasů
  • stříhání nehtů 
  • dohled nad klientem při česání/mytí vlasů/stříhání nehtů
  • doprovod či přeprava klienta do koupelny/z koupelny
  • připravení pomůcek k mytí vlasů (šampon, ručník…), připravení pomůcek ke stříhání nehtů 
  • uklizení pomůcek k mytí vlasů/stříhání nehtů
  • vysušení vlasů – ručníkem, fénem

c.      Pomoc při použití WC 

Zahrnuje: 

  • doprovod či přeprava klienta na/z WC
  • doprovod či přeprava klienta na/z toaletního křesla
  • použití podložní mísy
  • dohled nad klientem při použití WC/toaletního křesla/podložní mísy
  • výměna/pomoc při výměně inkontinenčních pomůcek
  • vynesení a dezinfekce toaletního křesla/podložní mísy
  • péče o pokožku po použití WC/výměně inkontinenčních pomůcek – omytí pokožky, použití ochranných přípravků klienta
  • odklizení použitých inkontinenčních pomůcek

3.     Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy 

a.      Pomoc při přípravě jídla a pití 

Zahrnuje: 

  • pomoc při přípravě jídla a pití/dohled nad klientem při přípravě jídla a pití
  • donesení potravin ze spíže, z lednice apod.
  • uklizení potravin

b.      Příprava a podání jídla a pití 

Zahrnuje: 

  • uvaření/příprava – snídaně, oběd, večeře, svačina, nápoje
  • podání jídla a pití klientovi
  • donesení potravin ze spíže apod.
  • uklizení potravin
  • odklizení použitého nádobí

4.    Pomoc při zajištění chodu domácnosti 

a.      Běžný úklid a údržba domácnosti 

Zahrnuje: 

  • mytí nádobí
  • vynesení smetí
  • utření prachu
  • luxování
  • vytření podlah
  • vytírání společných prostor domu
  • převlečení lůžkovin
  • příprava/úklid čisticích prostředků klienta

b.      Pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti, například pomoc u sezonního úklidu,

Zahrnuje: 

  • pomoc při sezonním úklidu
  • mytí oken
  • příprava/úklid čisticích prostředků klienta

  5.     Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím 

a.      Doprovázení dětí do školy, školského zařízení, k lékaři a doprovázení zpět 

Zahrnuje: 

  • doprovod pěšky, doprovod klienta na invalidním vozíku, doprovod veřejnou dopravou, doprovod dopravním prostředkem zajištěným klientem (např. taxi)

b.      Doprovázení dospělých do školy, školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět 

Zahrnuje: 

  • doprovod pěšky, doprovod klienta na invalidním vozíku, doprovod veřejnou dopravou, doprovod dopravním prostředkem zajištěným klientem (např. taxi)
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
  • pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů

pomoc při vyřizování běžných záležitostí

Služby jsou hrazeny dle zákona č. 108/2006 sb. o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů a platné vyhlášky 505/2006, která stanovuje maximální výše úhrad a dále se řídí dle aktuálního platného Sazebníku organizace.

Platba za služby je účtována na základě vystavení faktur za služby nejpozději k 15. dni v měsíci. Možnosti hrazení služeb: v hotovosti, bezhotovostním převodem.

Viz. Aktuální Sazebník

Sociální pracovnice a tým pracovníků v sociálních službách pro přímou péči.

Terénní forma péče, služba se poskytuje v domácím prostředí klienta.

Působnost: Středočeský Kraj

Okresy: ORP Kutná Hora, Kolín

Odborné sociální poradenství

Služba odborného sociálního poradenství poskytuje základní sociální poradenství k řešení nepříznivé sociální situace dotčených osob a umí odborně řešit konkrétní zakázku/problém, který přispívá k jejímu celkovému řešení.

Jedná se zejména o oblasti potřeb, které zajišťujeme: základní stabilizace (např. řešení nepříznivé sociální situace), zdraví a bezpečí (např. možnosti čerpání zdravotní péče, udržení zdravotního stavu a předcházení jeho rizikům), oblast bydlení (např. hledání bydlení, udržení vlastního bydlení), seberealizace (např. vzdělávání, pracovní uplatnění), zajištění kontaktu se společenským prostředím (např. zlepšení vztahů v rodině), uplatňování práv a oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí (např. ochrana práv v oblasti rodinných vztahů, předcházení/řešení týrání, předcházení/řešení zneužití, finanční a majetková oblast), zapůjčení zdravotních pomůcek (např. poradenství v rámci preskripce poukazů ze stran zainteresovaných lékařů).

  • senioři
  • osoby s chronickým duševním onemocněním
  • osoby s jiným zdravotním postižením
  • osoby s kombinovaným postižením
  • osoby s mentálním postižením
  • osoby s tělesným postižením
  • osoby se sluchovým postižením
  • osoby se zdravotním postižením
  • osoby v krizi

Věková hranice:

  • dospělí (27 – 64 let)
  • mladší senioři (65 – 80 let)
  • starší senioři (nad 80 let)

Zájemci si mohou požádat o poskytování služby odborného sociálního poradenství:

  • Osobně
  • Telefonicky
  • Písemně nebo elektronicky na kontaktní údaje organizace, webové stránky – kontaktní formulář

Služba je poskytována anonymně, bez písemné smlouvy na základě ústní dohody na základě sjednání oboustranného kontraktu o poskytnutí intervence. Poradenství je poskytováno jednotlivci, páru, rodině, skupině. Odborné sociální poradenství je krátkodobá služba (obvykle v rozsahu 1 – 3 schůzky), při které je uživateli poskytnuta základní podpora a informace umožňující řešení jeho situace. Délka jednání je standardně 30 minut (délka jedné intervence), v případě potřeby je maximální délka jednání 90 minut. Jednání se zájemcem může probíhat:

  • Na adrese kontaktního místa
  • V přirozeném prostředí zájemce nebo předem domluveném místě

Do služby vstupuje uživatel na základě ústní dohody se sociálním pracovníkem prostřednictvím sjednání zakázky vhodné do dané služby. Z intervence je veden anonymní písemný zápis.

Sociální služba odborné sociální poradenství obsahuje tyto základní činnosti, prostřednictvím kterých jsou naplňovány kontrakty mezi uživatelem, sociálním pracovníkem a dalším odborným pracovníkem pro danou oblast:

  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím a navazujících služeb

(Zprostředkování, podpora a pomoc při vyhledávání a využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů dle potřeb cílové skupiny)

  • zprostředkování navazujících služeb sociálně terapeutické činnosti: poskytnutí informací potřebných k orientaci v sociálních systémech a v oblasti vzdělávání

(zahrnuje poradenství v oblasti práva a povinnostech u dávek státní sociální podpory a osob se zdravotním postižením, úředních záležitostech spojených s péčí o nemocného, blízkého člověka, osobu v krizi i poradenství pro neformální pečující)

  • poradenství ohledně úpravy domácího prostředí pro pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí: pomoc při vyřizování běžných záležitostí a pomoc při obnovení a upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím 

 

  • poradenství v oblasti zdraví a bezpečí (poradenství v oblasti možnosti čerpání zdravotní péče, možnostmi navazující ošetřovatelské péče v domácím prostředí. Poradenství v oblasti prevence, udržení zdravotního stavu a předcházení jeho rizikům)

 

  • poradenství v oblasti zdravotních pomůcek (obsahuje doporučení vhodné zdravotní pomůcky s ohledem na zdravotní stav klienta a dále pak poradenství spojené s možností preskripce poukazů ze stran zainteresovaných lékařů).

 

V případě zájmu o zdravotní pomůcku je možno získat více informací v sekci „Půjčovna pomůcek“

Služby jsou hrazeny dle zákona č. 108/2006 sb. o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů a platné vyhlášky 505/2006 Sb.

Odborné sociální poradenství je poskytováno bez úhrady.

Sociální pracovnice,  další odborní pracovníci pro oblast zdraví a zdravotních pomůcek

Terénní forma péče, ambulantní forma

Působnost: Středočeský Kraj. Hlavní město Praha

Okresy: ORP Kutná Hora, ORP Kolín, ORP Mělník

Půjčovna zdravotních pomůcek

Lidem, kteří se dostali do tíživé zdravotní situace, potřebují bezpečnou a kvalitní zdravotní pomůcku, která jim umožní zejména volný pohyb, je preventivní v rámci předcházení vzniku možných rizik a je podporou pro zlepšení jejich zdravotního stavu.

Lidem, kteří stojí v tíživé leckdy téměř neřešitelné situaci, kterou potřebují vyřešit ad hoc, jelikož jejich osobu blízkou propouští z nemocnice.

Lidem, kteří chtějí zůstat co nejdéle ve svém vlastním sociálním prostředí/doma a potřebují zajistit vhodnou zdravotní pomůcku, která jim v tom může pomoci.

Pro ty, kteří touží po zjednodušení života a prohloubení jeho kvality.

Nejčastěji nabízenými zdravotní pomůckami jsou elektrická polohovací lůžka, antidekubitní matrace, jídelní stolky k lůžkům, mechanické invalidní vozíky, chodítka.

 

Jedná se o zdravotní pomůcky, které:

  • běžně znáte ze zdravotnických lůžkových zařízení a které jsou uzpůsobeny pro využití ve Vaší domácnosti.
  • Vám pomohou v procesu uzdravování a udělají Váš život bezpečnější a jednodušší.
  • Jsou vždy plně funkční a bezpečné, podléhají pravidelnému servisu a jsou vždy hygienicky řádně ošetřené.

Objednání zdravotní pomůcky není vůbec složité a my jsme vždy připraveni Vám s objednávkou pomoci.

Objednávku lze provést:

Pokud si nevíte rady, zavolejte nám na tel. číslo + 420 771 274 143 nebo napište na e-mail pomucky@lccdp.cz.

Kde můžete naše služby využívat?

Zdravotní služby: ORP Kutná Hora I ORP Kolín I ORP Mělník I ORP Benešov

Sociální služby: ORP Kutná Hora I ORP Kolín I ORP Mělník

Zdravotní pomůcky: Praha I Středočeský kraj

Chtěla jsem vám a všem členům vašeho týmu poděkovat za péči, kterou jste poskytli mé matce za poslední tři roky.

Bez vás bych se o mamku nedokázala sama postarat a dát ji tolik úžasné péče, radosti a pohody. Zvlášť bych chtěla ještě jednou poděkovat paní Bílkové za vše, co pro nás a mamku dělala v posledních dnech jejího života. Jsem a a budu vám vděčna, Přeji vám spoustu energie a spokojenosti ve vašem náročném povolání.

Mamka mi stále chybí a pořád na ni myslím, snad čas vše zahojí.
Marie (dcera)
Chci poděkovat za péči Vašich pečovatelek. Chodí ke mně už přes 3 roky a jsou bezvadné. Vždy mi nakoupí, pomohou s hygienou i domácností i s tím co nezvládám. Je s nimi legrace, což mi také velmi pomáhá – smích a pohoda jsou také léčivé.

A nezanedbatelná je i jejich spolehlivost. A za další – vybrali jste mi děvčata, co se ke mně hodí. Organizace i provoz Kutnohorské pobočky jsou pro mne naprosto bezproblémové.

Všem ze srdce děkuji.
Markéta (klientka)
Děkuji mnohokrát celému týmu ošetřovatelek a pečovatelek LCC domácí péče, s.r.o. za jejich náročnou, pečlivou a neúnavnou péči, kterou několikrát týdně poskytují mojí 86 leté mamince, a to po dobu téměř tří let.

Lidský a empatický přístup, který je znát na každém jejich kroku, dodává mamince energii a sílu do dalšího života, který z hlediska jejího zdravotního stavu není zdaleka uspokojivý.

Plně si uvědomuji, jak důležitou a společensky odpovědnou práci denodenně vykonávají, a jak je jejich záslužná činnost majoritní společností nedoceněná“
Radim (syn)

Kontaktujte nás

Sídlo společnosti

LCC domácí péče, s.r.o.
Velkopřevorského náměstí 488/5
Malá Strana
118 00, Praha 1

IČO: 276 284 18 | DIČ: CZ276 284 18
C 119979 vedená u Městského soudu v Praze

Kontaktní osoby

Jednatelka společnosti:
Mgr. Iva Máchová
Tel.: +420 601 572 940
Email: iva.machova@lccdp.cz

Vedoucí zdravotních a sociálních služeb:
Mgr. Bc. et Bc. Marie Bílková, DiS.
Tel.: +420 724 810 714
Email: marie.bilkova@lccdp.cz

Máte dotazy? Rádi na ně odpovíme.

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Staňte se našimi partnery

Abychom mohli naše služby neustále rozvíjet a zkvalitňovat, potřebujeme podporu od těch z Vás, kterým nejsou lhostejné podmínky, v kterých tráví často těžce nemocní, či jinak hendikepovaní lidé. Budeme tedy velmi rádi, když nás budete kontaktovat s jakoukoli formou podpory.

Buďte u toho s námi

Nákupní košík0
Košík je prázdný!
Pokračovat v nákupu
0